Заклади першими розроблятимуть і застосовуватимуть нові освітні моделі та навчальні програми
МОН розпочало підготовку до пілотування реформи профільної середньої освіти
Міністерство освіти і науки розпочало підготовку до пілотування реформи профільної середньої освіти. Пілотування реформи профільної освіти у 10–12 класах відбуватиметься в 30 українських школах, які мають бути перетворені в академічні ліцеї.
Ці ліцеї розроблятимуть і застосовуватимуть нові освітні моделі та навчальні програми, щоб згодом поширити цей досвід з іншими школами країни.
У межах підготовки до пілотування ці заклади освіти будуть розробляти стратегію свого розвитку, визначати профілі, а також розробляти курси за вибором для учнів.
За інформацією МОН, до розроблення курсів за вибором будуть залучені вчителі цих ліцеїв.
Курси за вибором будуть викладати як для поглиблення профілю навчання, який обрав учень, так і для загального розвитку.
У МОН очікують, що з кожним класом учнівство матиме все більше впливу на вибір предметів, оскільки згідно з проєктом Державного стандарту профільної середньої освіти, в 11 класі це 50% навчального часу.
Робота з підготовки пілотування передбачатиме два етапи.
Спочатку з червня до листопада 2024 року триватиме стратегування.
Цей етап передбачає розроблення стратегії розвитку закладів на наступні три роки, визначення профілю навчання й аналіз середовища: потреб громади та бізнесу; розроблення освітньої програми та запровадження управлінської програми (зовнішні та внутрішні комунікації, Charts Blog, фандрейзинг, проєктний менеджмент).
Другий етап триватиме з листопада 2024 до травня 2025 року.
Зокрема, у листопаді – грудні проведуть опитування вчителів щодо їхньої готовності створювати курси за вибором.
У січні – травні 2025 року МОН планує провести роботу над створенням курсів та адаптуванням уже готових рішень.
Своїм завданням МОН декларує навчити вчителів створювати власні курси й допомогти їм розробити по 4 курси на кожну освітню галузь для 10 класу, які з вересня 2025 року будуть упроваджувати в пілотних ліцеях.
У травні 2025 року планується презентація напрацювань, які ляжуть в основу масового пілотування, а згодом реалізації реформи.
У МОН переконані, що результати пілотування варто очікувати у 2026–2027 роках.
Також у відомстві очікують, що з 2027 року в Україні повноцінно запрацює мережа академічних ліцеїв, які пропонуватимуть учнівству вибір профілів, предметів та інтегрованих курсів та інтенсивно працюватимуть над профорієнтацією.