В умовах зростаючих цін на паливо та експлуатаційні матеріали, багато автовласників починають шукати способи економії.
Одним із часто обговорюваних рішень є заміна синтетичної моторної оливи на дешевшу – мінеральну. Але наскільки безпечний такий крок для двигуна автомобіля?
На це запитання відповів досвідчений автоексперт, наголосивши на важливості дотримання рекомендацій виробника та кліматичних умов експлуатації автомобіля.
Прямі рекомендації виробника – запорука довговічності двигуна
Перше і головне правило, якого варто дотримуватися, – це дотримуватися рекомендацій виробника автомобіля. Експерт зазначив, що виробники не просто так вказують певні види олив для кожного двигуна.
Ці рекомендації засновані на численних тестах і дослідженнях, і будь-які відступи від них можуть призвести до серйозних проблем.
Використання оливи, яка не відповідає вимогам двигуна, може спричинити передчасне зношування деталей, перегрів двигуна і навіть його поломку.
Синтетичні оливи мають ширший діапазон робочих температур і кращі мийні властивості порівняно з мінеральними, що робить їх кращими для сучасних високооборотних двигунів.
Мінеральні оливи, хоча й дешевші, мають більш обмежені характеристики, що може негативно позначитися на моторі за тривалої експлуатації в умовах високих навантажень.
Важливість кліматичних умов під час вибору оливи
Автоексперт також наголосив, що під час вибору моторної оливи варто враховувати не лише рекомендації виробника, а й клімат, у якому експлуатується автомобіль.
Температурний діапазон оливи вказується в її маркуванні – цифри перед літерою «W» вказують на мінімальні температури, за яких оливи зберігають свою текучість.
Наприклад, олива з маркуванням 10W працює за температур до -25°C, тоді як оливи з позначеннями 0W і 5W підходять для більш холодних умов, аж до -35°C і -30°C відповідно. У регіонах із суворими зимами використання невідповідної оливи може призвести до її замерзання, що вкрай небезпечно для двигуна.
Якщо температура у вашому регіоні взимку не опускається нижче -25°C, і виробник допускає використання мінеральної оливи, перехід на неї може бути виправданий з точки зору економії. Однак в умовах більш низьких температур, а також для автомобілів із сучасними двигунами, синтетика залишається більш безпечним вибором.
Перехід з однієї оливи на іншу: тонкощі та підводні камені
Ще один важливий момент, який згадав експерт, – це необхідність повного промивання двигуна і заміни масляного фільтра під час зміни типу оливи.
Мінеральні, напівсинтетичні та синтетичні оливи мають різний склад, і їхнє змішування може призвести до утворення відкладень і зменшення ефективності змащення. Це зі свого боку спричинить прискорений знос двигуна.
Багато автовласників, прагнучи заощадити на обслуговуванні, нехтують цією рекомендацією, що може призвести до серйозних наслідків для двигуна. Крім того, регулярна заміна оливи та фільтрів вчасно є критично важливою процедурою для підтримання двигуна в хорошому стані.
Не варто економити на критично важливих елементах
У прагненні до економії автовласники часом забувають про те, що двигун автомобіля – це складна система, робота якої безпосередньо залежить від якості використовуваних матеріалів.
Нехтування рекомендаціями виробника, використання невідповідної оливи або ігнорування кліматичних умов може призвести до серйозних поломок, ремонт яких обійдеться в рази дорожче, ніж економія на оливі.
Таким чином, хоча мінеральне мастило може бути допустимим вибором у певних умовах, у всіх інших випадках краще дотримуватися рекомендацій виробника і використовувати більш якісні матеріали.
Ваш автомобіль, як і його двигун, прослужить вам довше, якщо ви будете приділяти увагу деталям і своєчасно проводити необхідні технічні роботи.