“Таврія” колись була одним із найпопулярніших автомобілів на українських дорогах, але мало хто знає, що цей скромний хетчбек мав безліч незвичних і навіть екзотичних модифікацій.
Завдяки музеям “Фаетон” у Запоріжжі та “Колеса історії” у Києві, ми можемо познайомитися з найрідкіснішими версіями цього авто.
“Таврія”-ландо: народний кабріолет
Попри те, що такий автомобіль часто називають кабріолетом, технічно це ландо, оскільки він зберігає жорсткі елементи даху. За даними ampercar.com, на початку 1990-х років дизайнери НТЦ “ЗАЗ-Автотехніка” створили “Таврію” без даху, і цей експеримент виявився доволі успішним.
Було випущено три або чотири екземпляри, що отримали заводський індекс ЗАЗ-110260. Зараз три збережені ландо можна побачити в музеї “Колеса історії” в Києві.
“Таврія”-самоскид: українська вантажівка для Європи
Так, це не помилка. На базі “Таврії” був створений самоскид, який навіть успішно продавався в Європі. Його основою стало шасі пікапа ЗАЗ-1306, на яке італійська компанія Nysa Motor Italy встановила кузов-самоскид.
Цей автомобіль під брендом Nysa 2477 дебютував на ринку в 2009 році, пропонуючи вражаючу як для своїх габаритів вантажопідйомність у 700 кг.
“Таврія Електро”: перший український електромобіль
ЗАЗ-1109 “Таврія” став першою спробою України створити доступний електромобіль. Розробка велась у 1991-1994 роках, і всі ключові компоненти були виготовлені в Україні.
Ціна на “Таврію Електро” становила близько 8000 доларів, що робило її доступною альтернативою для європейських ринків, куди й постачались партії цього авто.
Рамний пікап “Таврія”: брутальний та витривалий
ЗАЗ-1305 і ЗАЗ-1306 – це версії “Таврії”, які отримали напівраму та ресорну підвіску, що робило їх значно витривалішими. Вони могли виконувати роль пікапа, фургона, або навіть ізотермічної будки.
Ці автомобілі використовувалися як універсальні робочі машини, і деякі з них дожили до сьогодні.